Vecka 48

Denna vecka avslutar vi rostlabben. Vi övar på att skriva en bra labrapport. Vi koncentrerar oss särskilt på "resultat" och "diskussion". Läs också inlägget längre ner om hur man skriver en bra labrapport.

Experiment
1. Vi gör koldioxid genom att hälla saltsyra på marmorkross.
2. Vi gör saltkristaller. Vi löser upp kopparsulfat i vatten och ska låta det stå tills det torkat in. Kvar blir då vackra blå kristaller.

Läxa
Labrapport på rostexperimenten. Skicka senast torsdag 4 december till:
[email protected]

Kommentarer
Postat av: en lärarstuderande i skåne

hej jag såg att ni hade gjort saltkristaller och undrar om du har lust att mejla mig hur man gör? vill göra det med elever som jag har när jag har praktik. tack på förhand

2009-03-16 @ 12:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0