Torsdag 5 mars; checklista och jeopardyhjälp

Hej alla,
I natt hade Joshua kräkfest och bjöd på galla. Så jag vabbar idag (och imorgon).

Dagens uppgifter;
1. Gör färdigt din checklista.
- Se till att fylla i alla rutor på rätt sätt, så kryssa inte för "Ja" om du inte vet;-).
- Gör färdigt de arbeten som du inte gjort. Det är fortfarande många som saknas!
- Öppna din mail och kolla om du fått mail från mig. Igår svarade jag på ALLA mail jag fått, och flera av er behöver jobba lite mer på era arbeten innan de blir godkända.
- Maila mig om du har frågor om dina arbeten, t.ex om de är godkända eller inte.

2. Ni enstaka elever som är färdiga med alla arbeten och har fyllt i checklistan (det rör sig bara om några elever per klass), har i uppgift att hitta på frågor och svar till...... BIOLOGI-JEOPARDY! Vi ska spela nästa vecka och jag behöver hjälp med att hitta på frågor och svar. Det ska handla om det vi har jobbat med hittills; mat och näringslära, celler, förbränning, matspjälkning och andning. Ni kan förstås använda kapitel 12 och 13 i biologiboken till hjälp.

3. Läxan som ni hade till idag (kap 13.3, 13.4 och 13.5) är uppskjuten till måndag för 7.1/7:3, respektive tisdag för 7:2/7:4. Jag gissar att ni inte gråter för det.... ;-)

4. Matsalsjobb: SimonW och Ludde, glöm inte disken kl 11.15. Sara och Anton, lite senare idag ska ni ska vara i matsalen; kl 12!

Ha det så kul!
Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0