Läxor i ellära

Läs, tänk, kom ihåg det viktigaste och svara på frågorna;

V 20
torsdag; kapitel 3.1

V 21
tisdag; Hemexperiment för en dag - Hur skulle det vara att leva utan så mycket el?
Dokumentera allt du använder som drar elektricitet under en hel dag. Skriv också ner allt du låtit bli att använda. Motivera dina val!
1. Det här använde jag som drar el:
2. Därför tyckte jag att jag var tvungen att använda dem;
3. Det här valde jag bort (som jag annars brukar använda);
4. Därför valde jag bort det:
 torsdag; kapitel 3.2 och 3.3 (Då har vi ledigt men du ska vara klar till måndag v21 i alla fall).

V 22
torsdag; kapitel 3.4 och 3.5
Om det här var för lätt och du vill ha svårare ellära att jobba med; Gör även kapitel 10.1 och 10.2.

(V 23 Prov)
Du kan också träna ellära på
BBC school
Andy Blobz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0